Verkiezingen MR

Woensdag 26 juni 2024

• Beste ouder, verzorger

• De verkiezingen voor de medezeggenschapsraad (MR) komen eraan! De MR bestaat uit 2 ouders (en 2 persooneelsleden). Momenteel zijn dit Melek Yumlu en Mohamed Sahsah. Zij vertegenwoordigen alle ouders. Na de kandidaatstelling volgt een stemperiode die plaatsvindt van donderdag 4 juli t/m woensdag 10 juli per Google Format, waarna op vrijdag 12 juli de uitslag plaatsvindt.  Alle ouders/verzorgers mogen zich kandideren voor een plek in de MR en mogen stemmen op een van de kandidaten. In deze mail lees je over wat de MR doet en waarom het van belang is dat jij MR-lid wordt!

Waarom in de MR?

De medezeggenschapsraad praat met de schoolleiding over alle belangrijke zaken die de school aangaan. Zoals de schooltijden, hoeveel leraren er zijn en wat voor onderwijs er wordt gegeven. De MR helpt mee om keuzes te maken voor deze en nog veel meer zaken die op school spelen. Je mening wordt dus serieus genomen en kan leiden tot een betere school!

Je hoeft geen speciale kennis te hebben om MR-lid te worden. Iedereen is welkom. Als MR-lid word je ook geholpen om er een mooie tijd van te maken. Zo is er een inwerktraject met een gratis cursus, handboek voor nieuwe leden, een buddysysteem en nog meer! Het werk als MR-lid kost ongeveer 5 tot 10 uur per maand. We vergaderen elk jaar 6 keer. De vergaderingen zijn meestal  op woensdagmiddag.

Hoe kan ik de MR in?

Leuk dat je erover nadenkt om kandidaat te worden voor de MR! Wil je meer weten over wat het werk inhoudt? Laat het ons weten en we beantwoorden je vragen graag. Ook kun je het webinar MR Introductie volgen van de Vereniging Openbaar Onderwijs (VOO), waarin aan bod komt wat je kunt verwachten als MR-lid.

Je kunt je tot en met woensdag 3 juli aanmelden voor een plek in de MR. Dat kan door een mailtje te sturen naar mr@obsdetoekomst.nl met daarin je naam en korte motivatie (max. 100 woorden) waarom het je leuk lijkt om in de MR plaats te nemen. Graag ook vermelden in welke klas je (kind)eren zit(ten).

Vragen?

Je kunt voor vragen altijd terecht bij de MR.

• Melek Yumlu en Mohamed Sahsah